Продължаващата забрана за полети на самолета 737 Max на Boeing продължава да засяга най-голямата туристическа компания в света Tui. „Вече не очакваме доставки на Max през тази фискална година“, заяви главният изпълнителен директор на Tui Фриц Юсен при представянето на тримесечните финансови данни в рамките на годишното Общо събрание в Хановер във вторник.
След изпадането в несъстоятелност на конкурента Thomas Cook обаче той очаква силен ръст на продажбите за пътувания за лятото. „Очаква се пазарът на пътувания в Германия и Обединеното кралство да се свие, но ние ще спечелим пазарен дял", каза Юсен, цитиран от DPA.
Сега мениджърът очаква увеличение на приходите от продажби до 9 процента за текущата финансова година до края на септември. Оперативната печалба, коригирана от еднократни ефекти (коригирана EBIT), се очаква да бъде между 850 млн. и 1,05 млрд. евро. Това означава, че долната граница формално е със 100 милиона евро по-ниска от досегашната. За първи път обаче Юсен включва допълнителните разходи заради кризата с 737-Max, която се разпростря през цялото лято, както и първите плащания на компенсации от Boeing.
През първото фискално тримесечие до края на декември сезонната оперативна загуба (коригирана EBIT) в Tui нарасна със 77 процента в сравнение със същия период на предходната година до около 147 млн. евро. Наемите и допълнителните разходи за подмяна на самолети възлизат на 45 млн. евро.
Под черта нетната загуба намалява с почти осем процента до 129 милиона евро. Обикновено туристическите доставчици са на загуба през зимния сезон, защото не могат да покрият постоянните си разходи. Те реализират високи приходи и излизат на печалба основно през основния сезон на пътувания - през лятото.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно